vrijdag 1 december 2017

Warme sokken


Voor Sinterklaas heeft mijn zoon lootjes
getrokken op school.
En daar hoort natuurlijk een surprise bij.

Zijn klasgenoot houdt erg van dieren maar vooral
van paarden.
Dus dat het een surprise moest worden met
paarden stond bovenaan.

Ik vind het altijd erg leuk om iets
te maken waar ze na Sinterklaas ook
nog iets aan hebben. Dus bedacht ik een
haakpatroon van sokken.
Het fijne is dat deze sokken in 1 keer
te haken zijn en een onzichtbare naad heeft.
Je hoeft alleen maar de draden
weg te werken en klaar is je sok!



Deze sokken werden uiteindelijke een paard.
Op de sokken heb ik een mond, manen, ogen en
teugels gemaakt.
Het leuke is dat de klasgenoot de vulling
uit de paarden kan halen en daarna
lekkere warme voeten heeft met deze
paardensokken!

Samen met mijn zoon hebben we de stal
gemaakt en natuurlijk het gedicht die niet mag ontbreken.
De paarden konden we zo in de stal zetten
en klaar was de surprise!


Aanstaande dinsdag is het Sinterklaasfeest op school
en dan gaan ze alle surprises uitpakken.
Ben heel erg benieuwd!



Het haakpatroon van de sokken staan vanaf nu in
mijn Etsyshop.
Met ook een aanpassing om er
paardensokken van te maken voor de liefhebber! ;-)

Ik ben alweer het volgende paar
aan het haken voor mijn zoon en stiekem
wil ik ook wel zo'n fijn warm paar
sokken!

Fijn weekend!






6 opmerkingen:

  1. Die zijn echt heel leuk, en die paarden, waaaw!
    Fijn weekend,
    groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superidee!!! Die paardensokken zien er ook heel warm uit. Echt origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn inderdaad heerlijk warm! Het volgende paar is al bijna klaar. Deze keer voor mijn zoon! ;-) Dank je wel voor je leuke reactie en een fijn weekend! Lieve groetjes, Ester

      Verwijderen