zondag 24 september 2017

Week tegen pesten



Ruim twee jaar geleden kwamen we er achter dat
onze zoon gepest werd op school.
Serieus gepest als; schoppen, slaan,
bespuugd worden. En dit elke dag.
Een grote schok natuurlijk want wie pest
nou onze lieve zoon?

Na veel gepraat op school en een ongelukkig kind en 
ouders hebben we na veel slapeloze nachten
besloten om naar een andere school te gaan.
En dat is beste beslissing ooit!
We hebben onze zoon weer terug!
Hij zit nu goed in zijn vel en gaat met
veel vertrouwen het leven tegemoet.

Vertrouwen, ja dat was hij echt wel kwijt.
Geen vertrouwen en veiligheid voor hem op
school. 
Geen gehoor bij de juf.Wat resulteerde met verlatingsangst. 
Wat mij het meeste verbaasde was dat
school geen actie ondernam naar de
ouders van de pesters.
Ik zou dat echt willen weten als
mijn kind een pester was!
Dan hadden wij een erg serieus stevig gesprek!
En over de gevolgen maar niet te spreken...

Maar goed, wij zijn allemaal blij op de
nieuwe school! Een hele fijne warme 
vertrouwde school met veel vriendjes, fijne
leraren en gezelligheid!

Afbeeldingsresultaat voor aardig zijn

Totdat, twee weken geleden mijn zoon een 
aantal erg vervelende reacties kreeg op zijn Youtube kanaal.
Onze zoon was nogal van slag hierover en ik heb
meteen deze meldingen kenbaar gemaakt bij Youtube als
pesten en intimidatie. 

Dit verhaal kwam ook bij onze vrienden terecht en die
gingen iets verder speuren op internet.
En ja hoor, die kwamen er achter wie het waren.
Het bleken dus twee oud klasgenootjes te zijn van
de oude school. Hebben we alles achter de rug,
gaat het eindelijk goed en dan begint het 
op internet opnieuw!!! Woest waren we!

Dit keer zijn mijn man en ik 's avonds naar de
ouders gegaan van deze twee jongens.
Die schrokken zich kapot. Dat hadden ze niet verwacht
en waren nogal geschokt. De berichten hebben ze
meteen verwijderd inclusief hun Youtube accounts.

Je vraagt je dan af waarom doen kinderen dit?
Waarom is het blijkbaar zo moeilijk om aardig en
lief met elkaar om te gaan. Iedereen is verschillend
en anders. Maar dat maakt de wereld wel een stukje mooier!

Wees lief en aardig voor elkaar. Dat is mijn boodschap.





1 opmerking:

  1. Je hebt volkomen gelijk!!! Mijn dochter heeft het ook moeilijk gehad op haar vorige school. Ze sloegen haar wel niet, het was eerder mentaal (negeren, uitsluiten, uitlachen) en ze werd ook heel onzeker en ongelukkig. Op de nieuwe school voelt ze zich aanvaard en langzaam bloeit ze open, wat een opluchting! Ik vind het dapper dat je naar de ouders van die pestkoppen bent gegaan. Pesters zijn blijkbaar zelf heel ongelukkig, wist je dat? Dat geeft hen natuurlijk nog niet het recht om anderen het leven zuur te maken. In elk geval, scholen moeten zich er veel meer mee bezig houden, ze laten het allemaal maar gebeuren en zien de helft niet. Hopelijk helpt jouw boodschap een beetje. Veel liefs voor jullie en je zoon! Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen