vrijdag 27 november 2015

Haarband

PhotoGrid_1448618268278
Het was een bewogen week op privé gebied waar ik hopelijk dit weekend wat van
kan bijkomen. Beslissingen die we moesten nemen, veel praten en slapeloze nachten.
Ondertussen haakte ik ook nog deze leuke haarband
voor een lieve collega voor de kraammand die wij als collega's geven.

Echt een heel leuk haakproject wat je snel haakt door het makkelijke patroon.
Het is voor een baby dus het moet ongeveer 34 cm zijn. 
Voor een peuter of kleuter moet het iets groter maar 
hiervoor kun je handige maattabellen vinden op internet.

Je begint met 13 losse, en je haakt een stokje in de 10e losse,1 losse en sla 
1 steek over en haak vervolgens weer een stokje. 
Dus om en om haken. Herhaal dit tot het einde.
Begin met 3 losse en haak vervolgens tussen de vorige stokjes een stokje, daarna een losse, 
herhaal dit totdat je je gewenste lengte hebt gehaakt.
Deze steek kun je natuurlijk ook voor een sjaal of iets dergelijks gebruiken!
Het voordeel van deze steek is dat hij fijn mee rekt!

Je kunt er naar eigen smaak een bloem op maken! De bloem die ik heb gehaakt
is zomaar een uit probeersel. Op mijn site vind je trouwens ook nog een bloempatroon, klik hier.

Ik wens je een heel fijn weekend! Enjoy!

1 opmerking:

  1. Wat leuk gedaan! En al helemaal in Kerstkleur :-)
    Ik wens je een rustig weekend toe, met wat haaktherapie!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen