vrijdag 17 juli 2015

Zomers naaien








Deze week weer eens achter de naaimachine gezeten...





Als eerst maakte ik een kimono. Kimono's zijn helemaal hip deze zomer! Ik vond een leuk stofje in mijn kist vol met stof waar ik nooit een goede bestemming voor kon vinden. Maar voor deze kimono was deze dunne stof perfect!



Het patroon vond ik op deze site: www.brit.co
Zo simpel en leuk om te maken! Ik heb het wel een beetje aangepast met de maten en ik heb de rughals wat breder gemaakt. 



Deze kimono gaat zeker mee in mijn koffer voor de vakantie!



Ook maakte ik een rokje uit Allemaal Rokjes! Zo'n leuk en inspirerend boekje van Mme Zsazsa. Als je van rokjes en naaien houdt dan is dit beslist een aanrader!



De stof vond ik vorige week bij Ikea en de stof van de boord lag nog in mijn grote stoffenkist! Ik naaide nog een leuk lintje langs de onderkant en klaar is de rok! 



Ook die gaat mee in de koffer...

Eindelijk ben ik er uit wat ik ga haken tijdens de vakantie. Zoals elk jaar haak ik dan een vakantie haakproject. Vorig jaar haakte ik deze mooie poncho. Wat het dit jaar gaat worden laat ik nog even in het midden. Uiteraard laat ik jullie wel kiekjes zien op mijn Instagram! 
Eerst maar eens wat bolletjes inslaan! ;-)




Wat ik ook ga doen tijdens mijn vakantie is nadenken over wat ik nu wil met mijn internetsite van EssSpecially. Anders moet het zeker daar ben ik wel uit. Hopelijk brengt de Spaanse zon en omgeving mij veel nieuwe ideeën en inspiraties!

Ik wens jullie een heel fijn weekend!






2 opmerkingen:

  1. Het jasje lijkt me heel handig, maar de rok vind ik het mooist!
    Ik vind jouw blog heel leuk zoals die is, maar als je zelf aan verandering toe bent, moet je dat vooral doen.
    Het is tenslotte JOUW blog. Geniet van je vakantie!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke en mooie dingen gemaakt!!
    En Allemaal Rokjes is hier ook een favoriet boek.

    BeantwoordenVerwijderen